Koniec z kontrowersyjną funkcją „filtra prędkości” na Snapchacie

Reklama

śr., 06/23/2021 - 00:48 -- MagdalenaL

Ze względu na obawy o bezpieczeństwo i rozpraszanie kierowców, aplikacja Snapchat usuwa funkcję, która pozwalała użytkownikom dzielić się z innymi prędkością, z którą jechali.

W czwartek Snapchat powiedział, że kończy z kontrowersyjną funkcją, która pozwalała użytkownikom na dzielenie się swoją prędkością poruszania. Funkcja określana jako „filtr prędkości” pozwala użytkownikom Snapchata uchwycić na obrazku swoją prędkość, a następnie przesłać ją do znajomych. Wywoływało to obawy oraz składane były pozwy sądowe przeciwko firmie ze względu na możliwość niebezpiecznego rozpraszania kierowców.

Wcześniej kontrowersje wokół tej funkcji spowodowały, że Snapchat zmienił ją z „filtra” nakładającego liczby na zdjęcie użytkownika, na „naklejkę”, którą można było dodać do wysyłanej wiadomości.

„Nic nie jest ważniejsze niż bezpieczeństwo naszej społeczności i już wcześniej wyłączyliśmy możliwość użycia tego filtra podczas jazdy”, powiedział rzecznik dominującego przedsiębiorstwa Snap w odpowiedzi na zapytanie AFP. „Dziś naklejka jest już prawie nieużywana przez naszych użytkowników, w świetle czego postanowiliśmy usunąć ją całkowicie”.

Dominujące przedsiębiorstwo Snap długo broniło funkcji, która została wprowadzona w 2013 roku. Według raportu NPR, w obliczu krytyki i obaw, że funkcja skłaniała użytkowników do lekkomyślnej, szybkiej jazdy dla popisu, Snap ograniczył maksymalną pokazywaną prędkość do 56 km/h.

Platforma, która rozszerzyła już swoją ofertę poza oryginalne, znikające wiadomości, nie ogłaszała wcześniej ilości aktywnych użytkowników na miesiąc. Teraz jednak powiedziała, że w zeszłym miesiącu zarejestrowała 280 milionów aktywnych użytkowników dziennie. Głównym urokiem Snapchata jest jego funkcja „kamery”, która pozwala użytkownikom na nakładanie wirtualnych obiektów na ich własne dzieła, oraz korzystanie z tej technologii dla różnych interakcji – w tym zakupów.

Jednak Snap ma trudności z rentownością, nawet mimo jego silnego wzrostu. W pierwszym kwartale odnotowane przychody wzrosły o 66% w porównaniu do zeszłego roku. Mimo to straty netto wyniosły ich 286 milionów dolarów.

Autor: 
AFP / tłum. Martyna Sidoruk
Dział: 
Polub Plportal.pl:

Reklama