Spadek popularności herbaty japońskiej skłania producentów do nowych rozwiązań

Reklama

wt., 05/11/2021 - 14:18 -- MagdalenaL

Zdjęcie: Charlotte May / Pexels

Pod wpływem pandemii koronawirusa, zmalało zapotrzebowanie na herbatę japońską, więc producenci i firmy podejmują kroki mające na celu wygenerowanie nowego popytu: przerabiają produkcję herbaty japońskiej na produkcję herbaty czarnej oraz zalecają sposoby picia niewymagające użycia czajniczka kyusu.

Pandemia koronawirusa przyczyniła się do spadku liczby turystów oraz do powstrzymywania się od organizowania ceremonii pogrzebowych, na które zwyczajowo w podarunku kondolencyjnym składa się japońską herbatę. Te czynniki, w połączeniu z rywalizacją z kawą, sprawiły, że produkcja herbaty zmalała o 15% w porównaniu z ubiegłym rokiem, a jej wartość jest najniższa od ery Heisei.

Wobec takiego obrotu spraw, w celu wywołania nowego popytu na herbatę produkcji japońskiej, firma Green 8 z Shizuoki zajmująca się produkcją oraz sprzedażą herbaty, poddała liście herbaciane fermentacji, tworząc herbatę czarną i zaczęła sprzedawać ją pod nazwą „japońskiej herbaty czarnej”.

Japońską herbatę czarną od zwykłej odróżnia mniejsza cierpkość.

W tym samym czasie tokijska firma osadzona w dzielnicy Shinagawa zajmująca się pakowaniem japońskiej herbaty stworzyła nową propozycję parzenia herbaty, porzucając tradycyjne czajniczki kyusu na rzecz przyrządu podobnego do zaparzaczy przelewowych do kawy.

Dodatkowo wymyślono specjalne papierowe kubki, na których dno wsypuje się liście herbaty oraz przykrywa się je filtrem. Metoda ta jest teraz wprowadzana do biur i hoteli, aby pokazać, że prawdziwą japońską herbatą można cieszyć się w prosty i wygodny sposób.

Szefowa Yoshimury, Hashimoto Kumiko powiedziała „Myślę, że możemy podjąć różne działania, by dopasować się do obecnego stylu życia. Mam nadzieję, że dzięki tym produktom wiele osób przekona się, jak dobra jest japońska herbata”.

Autor: 
tłum. Magdalena Pirch
Dział: 
Polub Plportal.pl:

Reklama