Walka z Amazonem trwa: w Austrii rusza właśnie internetowa platforma „Kaufhaus Österreich"

Reklama

śr., 12/02/2020 - 12:12 -- MagdalenaL

„Kaufhaus Österreich"(tłum. Dom Handlowy Austria) to nowa platforma internetowa, z której będą mogli korzystać rodzimi handlarze.

Handel internetowy kwitnie. Nie tylko dzięki kryzysowi związanemu z koronawirusem. Na dzień dzisiejszy eksperci spodziewają się obrotów z handlu w sieci w wysokości 8 miliardów euro. Dominować będą firmy jak Amazon, Zalando itp. Rząd i gospodarka chce stawić temu opór.

Jak zapowiadano już wiosną, startuje właśnie nowa platforma E-commerce: „Kaufhaus Österreich"

Minister Gospodarki Margarete Schramböck wraz z Haraldem Mahrer, prezesem Austriackiej Izby Gospodarczej zaprezentowali w poniedziałek szczegóły.

Nowa platforma, którą możemy znaleźć pod adresem: www.kaufhaus-oesterreich.at, jest nadrzędną meta -platformą. Jak tłumaczyła Schramböck, ma być darmowym miejscem w sieci, które będzie zrzeszało małych, austriackich handlarzy. Mahrer dodaje, że już przed oficjalnym startem, zarejestrowało się tam 1000 przedsiębiorstw jednoosobowych i 9 innych rodzimych platform internetowych. Inne takie jak shöpping.at lub Austrian Limited zostały zintegrowane z „Kaufhaus Österreich", pojedyncze sklepy można już znaleźć na meta-platformie. Celem jest wsparcie dla regionalnych przedsiębiorstw i produktów. „ kupuję regionalnie, da się to zrobić także digitalnie” to slogan nowej strony internetowej.

Będzie także kampania reklamowa, podkreśla Schramböck. „tym sposobem konsumentki i konsumenci mają zwrócić uwagę na Kaufhaus Österreich, kampania ma oczywiście także wywołać wiele „kliknięć”. W końcu chodzi o to, żeby po wpisaniu w Google hasła, Kaufhaus Österreich wyskoczył jako pierwszy wynik.

Mahrer chciałby, aby w kolejnych miesiącach na platformie znalazło się kilka tysięcy handlarzy. Austriacka Izba Gospodarcza podała instrukcję dla zainteresowanych, którzy chcieliby zostać ujęci na platformie. Dołączyć do Kaufhaus Österreich, można przez stronę internetową Austriackiej Izby Gospodarczej, tam też można załadować zdjęcia i krótki opis. Schramböck podkreśla, że im lepsze dane, tym lepiej firma prezentuje się w internecie.

Należy załadować zdjęcia i informację na platformę, te po uprzednim sprawdzeniu , czy są prawdziwe, zostają opublikowane w Kaufhaus Österreich. Odpowiedzialnym za stronę internetową jest Rządowe Centrum Obliczeniowe.

Konsumenci będą poprzez platformę, łączeni z wybranymi przedsiębiorstwami, gdzie mogą zamówić towar. Także płatności dokonać będzie można na stronie internetowej sklepu, handlarza, a nie przez platformę „Kaufhaus Österreich”. Wybrany sklep jest też odpowiedzialny za dostarczenie zakupów.

Dostępny będzie wybór w wielu kategoriach produktów. Obok książek, artykułów papierniczych, czy zabawek, także jedzenie, w tym te z dowozem, artykuły sportowe, rekreacyjne, elektronika, zdjęcia i muzyka. Szukać można nie tylko w danej kategorii ale także poprzez kraj związkowy czy gminę. A jeśli konsument wyrazi zgodę na geolokację, także w ten sposób.

Autor: 
Wolfgang Unterhuber, Tłum. Marta Rzany
Dział: 
Polub Plportal.pl:

Reklama