Wielka Brytania była światowym liderem w podróży. Teraz juz nie

Reklama

ndz., 09/19/2021 - 22:53 -- MagdalenaL

Pasażerowie w hali przylotów międzynarodowych na lotnisku London Heathrow 29 lipca 2021 r. (zdj. CNN)

Surowe brytyjskie wymagania dotyczące testów na Covid-19 dla zagranicznych gości i Brytyjczyków pragnących spędzić wakacje za granicą miały „destrukcyjny wpływ” na branżę turystyczną w Wielkiej Brytanii tego lata, powodując, że pozostaje ona w tyle za europejskimi rywalami i narażając tysiące miejsc pracy na ryzyko.

Tak twierdzi Brytyjskie Stowarzyszenie Turystyczne, które poinformowało we wtorek, że ponad dwie trzecie jego członków planuje kolejne zwolnienia po tym, jak rządowe wsparcie dla płac przestanie obowiązywać jeszcze w tym miesiącu. Tymczasem londyńskie lotnisko Heathrow ujawniło w poniedziałek, że jest obecnie dziesiątym najbardziej ruchliwym lotniskiem w Europie, spadając z najwyższego miejsca w 2019 roku.

„Rząd musi obudzić się z powodu szkód, jakie jego polityka wyrządza brytyjskiemu przemysłowi turystycznemu i wpływu, jaki będą one miały na szersze ożywienie gospodarcze” – powiedział w oświadczeniu dyrektor stowarzyszenia Travel Association, Mark Tanzer. „Zmniejszony przemysł wakacyjny to podupadła branża lotnicza z mniejszą liczbą tras i mniejszą liczbą lotów. Nie w ten sposób można osiągnąć globalną Wielką Brytanię” – dodał.

Pomimo jednej z najbardziej udanych dystrybucji szczepionek na świecie, rząd Wielkiej Brytanii utrzymał szereg wymogów dotyczących podróży dla odwiedzających i Brytyjczyków, którzy chcą opuścić kraj. Podróżni są zobowiązani do wykonania kosztownych testów na koronawirusa przed wyjazdem i po powrocie do Anglii, nawet jeśli są w pełni zaszczepieni i podróżują z krajów uznanych przez rząd za niskie ryzyko zachorowania na koronawirusa. Każdy, kto przybywa z kraju wysokiego ryzyka, jest zobowiązany do poddania się kwarantannie przez 10 dni w hotelu na własny koszt.

Dla porównania, według Travel Association, obywatele UE, którzy są podwójnie zaszczepieni, mogli podróżować po Europie bez konieczności przeprowadzania testów przez wiele miesięcy. „Nadmiernie ostrożne wymagania rządu dotyczące podróży doprowadziły do ​​tego, że Wielka Brytania pozostaje w tyle za europejskimi konkurentami” – dodał. Przed wybuchem pandemii koronawirusa Heathrow było najbardziej ruchliwym lotniskiem w Europie, przyjmując rekordową liczbę 80,9 mln pasażerów w 2019 r.

Obecnie plasuje się za głównymi rywalami, takimi jak Schiphol w Amsterdamie, Charles de Gaulle w Paryżu i Frankfurt International, a także za mniejszymi lotniskami w Turcji i Rosji.

Liczba pasażerów spadła w sierpniu o 71% w porównaniu z tym samym miesiącem w 2019 r., a wolumeny ładunków były o 14% niższe. Według lotniska Heathrow niektórzy konkurenci z UE osiągnęli wielkość ładunków sprzed pandemii pod koniec 2020 r. Dane z Airports Council International Europe pokazują, że Heathrow powitało mniej niż 3,9 miliona pasażerów w pierwszej połowie tego roku, co stanowi 90% redukcję w porównaniu z 2019 r. Liczby te nie wróżą dobrze zdolności Wielkiej Brytanii do odzyskania w 2019 r. statusu dziesiątego najbardziej popularnego miejsca na świecie dla międzynarodowych przyjazdów turystów. Była to również czwarta co do wielkości na świecie firma wydająca w tym roku na turystykę, ustępując jedynie Niemcom, Stanom Zjednoczonym i Chinom. oraz wskazując na dużą liczbę turystów wyjeżdżających, według Światowej Organizacji Turystyki Organizacji Narodów Zjednoczonych.

Heathrow i Travel Association wezwały rząd Wielkiej Brytanii do zrezygnowania z testów na koronawirusa dla w pełni zaszczepionych podróżnych podczas przeglądu międzynarodowych wymogów dotyczących podróży w dniu 1 października.

Chcą także przeglądu i uproszczenia obecnego systemu sygnalizacji świetlnej. System klasyfikuje kraje jako czerwone, bursztynowe lub zielone dla koronawirusa z różnymi zasadami obowiązującymi dla każdej kategorii. „Obecny system sygnalizacji świetlnej jest czymś odstającym i opóźnia globalne ambicje rządu Wielkiej Brytanii, dając rywalom przewagę konkurencyjną, podczas gdy Wielka Brytania traci udział w rynku” – napisano w oświadczeniu lotniska Heathrow.

Budżetowy przewoźnik EasyJet (ESYJY) poinformował w lipcu, że przeniósł niektóre samoloty z Wielkiej Brytanii do Europy, gdzie popyt był silniejszy.

Rzecznik Departamentu Transportu powiedział, że „najwyższym priorytetem” rządu jest ochrona zdrowia publicznego i regularne przeglądy systemu sygnalizacji świetlnej. „Zdajemy sobie sprawę z trudnych czasów, przed którymi stoi sektor turystyczny, dlatego przeznaczyliśmy około 7 miliardów funtów (9,7 miliardów dolarów) wsparcia do września 2021 r. i nadal współpracujemy z przemysłem, aby pomóc im przetrwać ten trudny okres” – dodał rzecznik. Światowa Rada Podróży i Turystyki oszacowała w lipcu, że brak międzynarodowych turystów przyjeżdżających do Wielkiej Brytanii kosztował gospodarkę 639 milionów funtów (889 milionów dolarów) dziennie. „Rok 2021 jest zagrożony tym, że nie będzie lepszy od poprzedniego [roku] dla sektora podróży i turystyki [w Wielkiej Brytanii], pomimo niezwykle udanego wprowadzenia szczepionek” – powiedziała prezes WTTC Julia Simpson w oświadczeniu na początku tego miesiąca.

Autor: 
Hanna Ziady Tłumaczenie: Karolina Bryndal
Dział: 
Polub Plportal.pl:

Reklama