Starbucks w USA - 74 proc. sprzedaży stanowią zimne napoje… przyczyniając się do rekordowych wyników

Reklama

ndz., 08/01/2021 - 17:06 -- MagdalenaL

Zimne napoje stanowiły trzy czwarte sprzedaży Starbucksa w tym kwartale. Przez możliwość spersonalizowania zimnego napoju, jest on zwykle droższy. Starbucks inwestuje w zimne napoje, wprowadzając nowy system cold brew i możliwość zamawiania przez media społecznościowe. Dlatego też, Starbucks zanotował rekordowe sprzedaże, napędzane popularnymi, zimnymi napojami.

Napoje zimne stanowiły 74 proc. napojów sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych w trzecim kwartale firmy, który zakończył się 27 czerwca 2021r. Porównując z poprzednim kwartałem, odnotowano 13 proc. wzrost. Uważa się, że część tego wzrostu spowodowana jest tym, że klienci chętniej sięgają po chłodne napoje w cieplejszych miesiącach, co jest dobrą wiadomością dla firmy Starbucks. Zimne napoje to jedne z najdroższych napojów premium sprzedawanych w Starbucksie. W tej kategorii znajdują się napoje takie jak cold brew, nitro cold brew, iced shaken espresso i refresher. Na przykład, na przedmieściach Rochester w Nowym Jorku, średnie Nitro Cold Brew kosztuje 4,95 dolara, czyli około 19 złotych. Średnie Iced Chocolate Almond Milk Shaken Espresso kosztuje już 5,45 dolarów czyli około 21 złotych, za to średni Refresher kosztuje nas 3,95 dolarów, co daje nam około 15 złotych.

Same mrożone koktajle i napoje espresso przyczyniły się do ponad jednej trzeciej kwartalnego wzrostu, jak donosi rzeczniczka prasowa dla Business Insider. Zimne napoje w Starbucks mogą być droższe, jeśli wliczymy do nich dodatki, które są niezbędne dla marki. John Culver, prezes grupy i dyrektor operacyjny na Amerykę Północną, powiedział na spotkaniu informacyjnym, że dostosowanie do potrzeb klienta i zmiany, takie jak shoty espresso, zimna pianka i różne rodzaje mleka przynoszą znaczący wzrost. Starbucks inwestuje w te zimne napoje, które napędzają sprzedaż. Personalizacja napoju jest kluczowa dla marki, która testuje również nowy sposób zamawiania popularnych napojów za pomocą mediów społecznościowych. Napoje te, są zazwyczaj dostosowanymi do potrzeb klienta wersjami podstawowego menu.

Po sukcesie z cold brew, Starbucks opracował w swoim laboratorium innowacji Tryer Center, unikalny system parzenia kawy, który został zaimplementowany w 2000 placówkach Starbucksa w USA. Według Culvera, system ma sprawić, że proces ekstrakcji cold brew będzie bardziej wydajny, pozwalając baristom efektywniej wykorzystywać swój czas. Do końca roku 2021, system ten będzie wdrożony w 75 proc. placówek całej firmy.

Sprzedaże z zimnych napojów wzrosły o 45 proc. w latach 2016-2020, a klienci poniżej 30 roku życia byli aż dwa razy bardziej skłonni do zamówienia chłodnej opcji z menu. Rzecznik donosi, że firma odniosła 10 proc. wzrostu w ciągu ostatnich dwóch lat. Dla Starbucks, gorące znaczy zimne, powiedziała wówczas była dyrektorka operacyjna i prezeska grupy, Rosalind Brewer.

 

Autor: 
Mary Meisenzahl tłum. Zuzanna Niemczyk
Dział: 
Zagłosowałeś na opcję 'down'.
Polub Plportal.pl:

Reklama