McDonald’s zaskakuje wynikami za II kwartał - popularność zastawu BTS

Reklama

ndz., 08/01/2021 - 13:47 -- MagdalenaL

McDonald’s zaskoczył rynek lepszymi niż oczekiwano wynikami za drugi kwartał. Według analizy kanapka z chrupiącym kurczakiem i zestaw BTS były siłą napędową tych wyników. McDonald’s zanotował w drugim kwartale sprzedaż na poziomie 5,9 mld dolarów, co oznacza wzrost o 57 proc., w porównaniu z rokiem poprzednim, jak podaje Wall Street Journal (WSJ). Szacunki Wall Street przewidywały sprzedaż na poziomie 5,6 mld dolarów. Jak donosi WSJ, przyniosło to koncernowi McDonald’s sprzedaż z powrotem do poziomu sprzed pandemii koronawirusa.

Globalna sprzedaż w tych samych sklepach wzrosła o 7 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, odzwierciedlając wysoką sprzedaż w placówkach McDonald’s w USA. Zysk na akcję wyniósł 2,37 dolarów, podbijając prognozę Wall Street, która oscylowała na poziomie 2,11 dolarów.

McDonald’s wymieniło wiele czynników, które przyczyniły się do dobrych wyników - wzrost cen produktów, wzrost liczby klientów zamawiających na wynos, popularność nowej kanapki z chrupiącym kurczakiem oraz popularność zestawu BTS, stworzonego we współpracy z K-popową grupą o nazwie BTS czyli Bulletproof Boys. Zestaw BTS składał się z 10 kurczaków McNuggets, średnich frytek, średniego napoju, sosu słodkie chilli oraz sosu cajun. Ten limitowany zestaw sprzedawany był w 50 krajach w okresie od maja do czerwca.

Z drugiej strony, McDonald’s doświadczył w zeszłym roku trudności w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, co doprowadziło do zamknięcia dużych placówek McDonald’s na całym świecie. Jednakże w drugim kwartale tego roku firma wyjaśniła, że liczba zamykanych placówek znacznie się zmniejszyła.

Autor: 
Yahoo! Japan tłum. Zuzanna Niemczyk
Dział: 
Polub Plportal.pl:

Reklama