Ban na strój nawiązujący do ruchu Black Lives Matter w Starbucksie.

Reklama

pon., 06/15/2020 - 18:56 -- moderator3

Mimo, że oficjalnie sieć kawiarni Starbucks publicznie wyraziła poparcie dla ruchu Black Lives Matter, swoim pracownikom zakazała noszenia odzieży lub akcesoriów związanych z BLM.

Kawowy gigant wysłał w zeszłym tygodniu kilka tweetów, deklarując „solidarność ze swoimi ciemnoskórymi partnerami, klientami i społecznościami”. Jednak poza portalami społecznościowymi Starbucks zdecydowanie odcina się od tych  deklaracji, zakazując baristom i innym pracownikom swoich lokali wyrażania wsparcia osobom czarnoskórym w pracy.

Firma stwierdziła, że ​​ubrania, na których znalazły się elementy nawiązujące do ruchu Black Lives Matters nie wpisują się w ustalony dress code. Firma wskazała w szczególności na przypinki, które mogłyby poruszać kwestie polityczne, religijne lub osobiste. To dość zaskakujące działanie, biorąc pod uwagę fakt, że sama sieć chętnie rozdaje pracownikom przypinki ze znakiem LGBTQ, opowiadając się m.in.  za prawem do zawierania związków małżeńskich.

Jak podała w uzasadnieniu tej decyzji Zing Shaw, wiceprezes ds. polityki zróżnicowania i integracji w Starbucksie, otwarte sympatyzowanie się pracowników z ruchem BLM mogłoby skutkować negatywnym odbiorem wśród klientów, przyczyniając się do pogłębienia podziałów rasowych.

Calvin Benson, jeden z czarnoskórych baristów pracujących w lokalu w Atlancie, wyraził swoje głębokie rozczarowanie decyzją podjętą przez władze Starbucksa.

„Jeśli mój kolor skóry wywołuje tak skrajne emocje czy powinienem zrezygnować ze swojej pracy? Ta sytuacja ma na celu uciszenie ważnych dyskusji, a Starbucks jest temu współwinny. A to właśnie teraz, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, Starbucks powinien pokazać, że jest z nami.”

Starbucks nie odpowiedział na słowa Bensona. Rzecznik firmy, poproszony o komentarz, utrzymuje że firma działa na rzecz walki z „rasizmem systemowym”, a zasady ubioru zostały skonstruowane po to, by stworzyć jak najbezpieczniejszą i przyjazną przestrzeń dla klientów.

Autor: 
Vincent Barone / tlum. Laura Antkiewicz
Źródło: 
Dział: 
Polub Plportal.pl:

Reklama