REKORDOWY 5. WARSZAWSKI FESTIWAL FILMÓW KOREAŃSKICH

Reklama

pon., 11/04/2019 - 20:37 -- koscielniakk

12 filmów, spotkania ze znakomitymi gośćmi i rekordowa widownia! Tegoroczny Warszawski Festiwal Filmów Koreańskich podbił serca widzów, wypełnił sale kinowe do ostatnich miejsc i pobił swój rekord frekwencyjny. W podróż po koreańskiej kinematografii wybrało się ponad 2500 widzów.

Pełne sale, brak miejsc na seanse i niezapomniane doświadczenia filmowe. Tegoroczne święto koreańskiej kinematografii cieszyło się szerokim zainteresowaniem wśród stołecznych amatorów sztuki filmowej. Widzowie obejrzeli 12 filmów – od najsłynniejszych obrazów mistrza kina arthouse’owego Lee Chang-donga, takich jak Miętowy cukierek, Oaza czy Poezja, po brawurowe i niesztampowe kino gatunkowe, jak Gangster, glina i diabeł czy Parasite; od klasyki koreańskiej kinematografii (Zbłąkana kula z 1961 r.) po nagradzane na świecie debiuty młodych reżyserek (m.in. film Gniazdo kolibra, zdobywcę Kryształowego Niedźwiedzia za najlepszy film sekcji Generation 14plus na Berlinale). Pokazem specjalnym filmu dokumentalnego Dzieci wysłane do Polski uczczone zostało również 30-lecie nawiązania stosunków dyplomatycznych pomiędzy Koreą Południową a Polską.

Odbyły się także dwa spotkania z wyjątkowymi gośćmi z Korei Południowej. Orobieniu filmów intymnych, pozbawionych melodramatyzmu, w wyciszony sposób rysujących zwyczajne, choć niełatwe historie rodzinne opowiadały Lee Jihyoung oraz Kim Sol, reżyserki filmu Rozbita noc:

Rozwody są współcześnie częstym problemem w Korei Południowej. Chciałam pokazać cierpienie najmłodszych członków rodziny i ich starania, aby poprawić sytuację – mówiła Lee Jihyoung.

Z kolei o Lee Chang-dongu - jednym z najważniejszych twórców z Korei Południowej, wielokrotnie nagradzanym na najbardziej prestiżowych festiwalach filmowych na świecie, który wypracował swój niepowtarzalny, niezwykle precyzyjny i subtelny język filmowy opowiadał Kim Young-jin - profesor Uniwersytetu Myongji w Seulu, jeden z najważniejszych krytyków południowokoreańskich:

Perfekcjonizm Lee Chang‑donga jest wyczuwalny w każdym z jego dzieł filmowych. To wielki reżyser, który choć pełnił wiele zaszczytnych funkcji – był m.in. ministrem kultury Korei Południowej – jest przede wszystkim artystą.

Warszawski Festiwal Filmów Koreańskich to przegląd przybliżający polskiemu widzowi wyjątkowość i różnorodność koreańskiego kina. To właśnie podkreślanie wielowymiarowości, odwagi i szerokiego spectrum formalnego tamtejszej sztuki filmowej sprawia, że cieszy się on takim powodzeniem widowni. Tegoroczna edycja ustawiła poprzeczkę bardzo wysoko, już dziś warto zatem zaprosić wszystkich zainteresowanych koreańską kulturą na kolejną odsłonę tego wydarzenia.

Organizator: Ambasada Republiki Korei, Centrum Kultury Koreańskiej

Patronat: Korea Film Council, Korean Film Archive

Patronat honorowy: Polski Instytut Sztuki Filmowej (PISF)

Patronat medialny: TVP Kultura, onet.pl

Opieka medialna: SZUSTOW. Kultura i Komunikacja

Autor: 
-----------
Źródło: 

SZUSTOW. KULTURA I KOMUNIKACJA

Dział: 
Polub Plportal.pl:

Reklama