LIKWIDACJA NIEMIECKICH MEDIÓW TO POLSKIE BYĆ ALBO NIE BYĆ. 80% RYNKU MEDIÓW NALEŻY DO NIEMIEC

Reklama

śr., 10/10/2018 - 20:08 -- zzz

 

Dekoncentracja mediów to polska racja stanu. Niemieckie koncerny medialne w 80 % opanowały media w Polsce. To precedens na skalę światową. W Niemczech media są niemieckie, we Francji francuskie, w Rosji rosyjskie, a w Polsce polskie media należą do Niemców. 

 

 

Wyobraźcie sobie państwo Niemcy, dziś. Wyobraźcie sobie państwo, że największy niemiecki (w znaczeniu: działa w Niemczech) portal internetowy należy do Polaków, zatrudnia się tam Niemców, nawet niektórych bystrych, dobrze się im płaci, ale właścicielem są Polacy. Polacy, polski kapitał! Wyobrażamy sobie dalej, największe radio w Niemczech należy do Polaków. Nie no, bez przesady, oczywiście, że audycje są po niemiecku i prezenterzy to Niemcy, na falach niemieckiego eteru nie będzie przecież szurał polski akcent, ale właścicielami radia są Polacy i tak się mu przyglądają i podejmują różne decyzje, jak to właściciele. Polacy w Niemczech.

 

 

Dalej. Wyobraźmy sobie, że właścicielami największej niemieckiej gazety ogólnokrajowej są Polacy. Oczywiście pisze się po niemiecku, dziennikarze są Niemcami, czasem w jakimś kolegium redakcyjnym udział weźmie milczący Polak, żeby potem redaktorowi naczelnemu, oczywiście Niemcowi, przekazać na osobności swoje sugestie. Mogą być w formie listu do zespołu, takie rzeczy miały już miejsce. Tylko sugestie, jak właściciel Polak pracownikowi Niemcowi, żadnych tam nakazów, przecież redaktor naczelny jest niezależny, inna sprawa, że gdyby teoretycznie za bardzo fikał taki redaktor, to dalej będzie niezależny, ale już jako na przykład bezrobotny. Święte prawo właściciela Polaka w sprawie pracowników Niemców, chociaż oczywiście operację pozbywania się takiego Niemca trzeba przeprowadzić z głową, wiadomo – prawo pracy, stowarzyszenia, etc. Najlepiej, jakby sam odszedł z wyprawką w postaci pliku dojcze juro. I już.

Wyobraźcie sobie państwo, że największym wydawcą magazynów kolorowych dla kobiet i nie tylko, sprzedających się, jak świeże bułeczki, jest firma polska. Na koniec wyobraźcie sobie, że ci Polacy, którzy mają w tych Niemczech największy internetowy portal, radio, ogólnokrajową gazetę, mają też sieć gazet landowych, w każdym landzie jest jakaś duża gazeta należąca do Polaków.

Wyobrażają sobie to państwo? No pewnie, że nie, bo to nie do wyobrażenia. Niemcy nigdy by na to polskiemu kapitałowi nie pozwolili. Po prostu. Abstrahując od tego, czy mamy, czy mielibyśmy taki kapitał, to z całą pewnością Niemcy nie pozwoliliby, żeby tak newralgiczny biznes, jak media – i to jeszcze w takiej skali – był w ich kraju w rękach Polaków czy obcokrajowców w ogóle.

Dlaczego? Ponieważ media to nie jest fabryka czekolady, tylko fabryka zarządzania opiniami, fabryka kształtowania opinii publicznej, fabryka uprawiania i sterowania polityką także. I powiem wam, moi drodzy, że Niemcy zdecydowanie chcą, żeby niemiecką opinią publiczną zarządzały niemieckie media. Przyjrzyjmy się Polsce. Największy portal internetowy należy do kapitału niemiecko-szwajcarskiego. Dziennikarze to Polacy, piszą po polsku, niektórzy nawet bystrzy. Największe prywatne radio należy do kapitału niemieckiego, audycje są po polsku prowadzone przez polskich prezenterów i dziennikarzy, ale właścicielami są jednak Niemcy. Największa gazeta w Polsce należy do Niemców i Szwajcarów. Największy wydawca magazynów kolorowych nie tylko dla kobiet w Polsce to firma niemiecka. Największe regionalne gazety, wydawane w największych polskich miastach, należą do Niemca.

 

Drang Nach Osten - tak można podsumować działalność niemieckich mediów w Polsce!

Niemieckie media z Onetem na czele, skupiły wokół siebie całą opozycję przygarniając dziennikarzy, którzy za swą stronniczość zostali usunięci z TVP lub innych mediów. Propaganda i manipulacja dawkowana jest subtelnie i łagodnie. Ale za to zupełnie systematycznie! Do „Axel Springer” należy też polska edycja Newsweeka, gdzie Tomasz Lis pluje na Polskę i walczy z polskością. Myślicie, że to przypadek? Nie, ponieważ w media niemieckie dają pracę każdemu, kto chce obrażać, opluwać, dyskredytować Polskę, wiarę chrześcijańską, polską tradycję, a w szczególności prawicowych polityków. Natomiast niemieckie media nigdy nie krytykują Niemiec, niemieckiego rządu, lewicowych polityków czy też zbiurokratyzowanych unijnych instytucji. Za sprawą niemieckich mediów w Europie i na świecie funkcjonuje określenie „Polskie Obozy Koncentracyjne”. Natomiast w artykułach poświęconych II Wojnie Światowej, niemieckie media nigdy nie wskazują rzeczywistego sprawcy ludobójstwa – czyli Niemiec – w to miejsce z uporem maniaka wklejają enigmatyczne słowo Naziści…

Najwyraźniej niemieckie media postawiły sobie za wzór słowa Josepha Gebbelsa, którego dewizą propagandową było hasło: "Kłamstwo wielokrotnie powtarzane staje się w końcu prawdą".

Koncepcja „gadzinówki” wzięła się z czasów drugiej wojny światowej, kiedy to pod okupacją Polacy otrzymywali „gazety w języku polskim”. Pisane one były jednak przez Niemców, a ich celem było mieszanie Polakom w głowach (tu ciekawostka, Niemcy wydawali też „świerszczyki”, aby mieszać „tubylcom” w głowach). Najsłynniejsze „gadzinówki” z okresu okupacji to:

– „Nowy Kurier Warszawski”,
-„Kurier Częstochowski”,
-„Goniec Krakowski”,
-„Dziennik Radomski”,
-„Goniec Codzienny”,
– „Ilustrowany Kurier Polski”,
– „Gazeta Lwowska”, „Fala”

 

 

Spółka Ringer Axel Springer Polska to jeden z największych wydawców prasy w Polsce (nie mylić z „polskich wydawców”!), który w istnieje od 1994 roku. W 2010 roku spółka jest częścią międzynarodowej spółki mediowej Ringier Axel Springer Media AG z siedzibą z Zurychu. Właścicielami koncernu są niemiecki koncern mediowy Axel Springer SE (50 proc. udziałów) oraz szwajcarska spółka mediowa Ringier AG (także 50 proc. udziałów). Nie tak dawno, bo w lipcu bieżącego roku, polska spółka wydawnicza działająca od 1993 roku przekazała Ringier Axel Springer Polska sp. z o. o. przekazała dystrybucję swoich tytułów i wydań specjalnych. Jaka jest więc łączna lista niemieckich redakcji piszących dla Polaków w Polsce?

Dzienniki, tygodniki i magazyny:
„On i Styl”/”Ona i Styl” (miesięcznik dla Marko Cash & Carry),
Auto Świat,
Auto Świat 4×4,
Auto Świat Auta Używane Katalog,
Auto Świat Classic,
Auto Świat Poradnik,
CKM,
Co słychać? (miesięcznik dla pracowników PTC),
Cosmopolitan,
Esquire,
Fakt,
Fakt Gwiazdy,
Poniżej długa lista „niemieckiego desantu” na Polskę:

Fakt TV,
Fakt zdrowie,
Forbes,
Hot Moda & Shopping,
Joy,
Komputer Świat,
Komputer Świat Niezbędnik,
Magazyny,
Newsweek,
Newsweek Historia,
Pierwszy Milion,
Playboy Polska,
Przegląd Sportowy,
Puls Intercity (magazyn pracowników PKP Intercity),
Rossnę! (kwartalnik parentingowy dla sieci Rossmann),
segment Custom Publishing,
Shape,
Skarb (magazyn lifestylowy dla sieci Rossmann),
Sport,
Szerokiej Drogi (kwartalnik PKN Orlen),
Sztuka dobrego wyboru Dolce Vita (kwartalnik dla Alma Market SA),
Tanie Leki (dwumiesięcznik dla sieci Apteka i Partnerzy),
T-Mobile-trendy.pl (portal internetowy dla PTC),
TopGear,
Voyage,

Portale:
kozaczek.pl,
milionkobiet.pl,
Nk.pl,
Onet.pl,
Skapiec.pl.

Polska Press (dawniej Grupa Wydawnicza Polskapresse) wchodzi w skład międzynarodowego koncernu Verlagsgruppe Passau (tak, niemiecko brzmiąca nazwa nie jest przypadkowa – to niemiecka grupa medialna założona w 2000 roku). Jest wydawcą mediów regionalnych, regionalnych dodatków telewizyjnych, tygodników ogłoszeniowych oraz tygodników regionalnych. Jakie tytuły goszczą w portfolio tej niemieckiej grupy?

Dzienniki:
Autogiełda Wielkopolska,
Dziennik Bałtycki,
Dziennik Łódzki,
Dziennik Polski,
Echo Dnia,
Express Ilustrowany,
Fakty Jasielskie,
Fakty Nyskie,
Fakty Ostrowieckie,
Gazeta Codzienna Nowiny Woj. podkarpackie: Rzeszów, powiat rzeszowski, Krosno, powiat krośnieński, Mielec, powiat mielecki, Przemyśl, powiat przemyski, Stalowa Wola, powiat stalowowolski, Tarnobrzeg, powiat tarnobrzeski, powiaty: leżajski, łańcucki, strzyżowski, jarosławski, przeworski, lubaczowski, bieszczadzki, leski, sanocki, brzozowski, jasielski, dębicki, ropczycko-sędziszowski, kolbuszowski, niżański,
Gazeta Lubuska, Pleszewska, Pomorska, Wojewódzka, Współczesna,
Głos Dziennik Pomorza,
Kramik Plus,
Kurier Gdyński,
Kurier Lubelski,
Kurier Poranny,
Moto Express,
Moto Jarmark,
Moto Salon,
Nasza Historia,
Nowa Trybuna Opolska,
Nowiny Golenowa i Nowogardu, Podlaskie, Sokólskie, Suwalskie,
Panorama Kłodzka, Legnicka, Świdnicka, Wałbrzyska, Zgierska,
Tygodnik motoryzacyjny jarmark,

Portale:
alegratka.pl,
coigdzie.pl,
dom.gratka.pl,
ekstraklasa.pl,
gratka.pl,
grupa ebudownictwo.pl,
gruper,
langloo.com,
motofakty.pl,
motogratka.pl,
naszemiasto.pl,
natablicy.pl.

Z kolei w całości do kapitału szwajcarskiego należy Edipresse Polska, należąca do wydawnictwa Groupe Edipresse istniejąca od 1995 roku.

Magazyny:
Be Active. Dietetyka & Fitness,
Będę mamą,
Cienie i blaski,
Co przyniesie los,
Flesz. Gwiazdy&Styl,
Kropka TV,
Magazyny,
Mamo, to ja,
Moje smaki życia,
Okruchy Życia – Historie prosto z serca,
Pani Domu,
Party. Życie Gwiazd,
Poradnik Domowy,
Prawdziwe życie,
Przedszkolak,
Przyjaciółka,
Sekrety serca,
Twoje dziecko,
Twój maluszek,
Uczucia i tęsknoty,
Uroda,
Uroda Życia,
Vita,
VIVA!,
Viva! Moda,
Z biegem dni,
Zawsze miłość,

Portale:
afterparty.pl,
babyonline.pl,
blogierki.pl,
fleszstyle.pl,
fotoona.pl,
gotujmy.pl,
niania.pl,
opiekaseniora.pl,
opiekazwierzat.pl,
polki.pl,
pomocedomowe.pl,
pomocni.pl,
portale,
wizaz.pl.

Bauer Media Group, holding medialny z Hamburga, zaczął działalność w Polsce w roku 1991 w postaci spółki Bauer Media Polska. Jedną z części grupy jest Wydawnictwo Bauer. Do jej tytułów należą:

Auto Moto,
Bella Relaks,
Bravo,
Bravo Girl,
Bravo Love,
Bravo Sport,
CD-Action,
Chwila dla Ciebie,
Dobry Tydzień,
Fun Club,
Grazia,
Kobieta i Życie,
Kobieta i Życie,
Kurier TV,
Mam dziecko,
Motor,
Motor. Poradnik Kupującego. Używane,
Na Żywo,
NAJ,
Olivia,
Pani,
PC Format,
poradnicze,
Rewia,
SHOW,
Super TV,
Świat i ludzie,
Świat kobiety,
Świat Seriali,
Świat Wiedzy,
Takie jest życie,
Tele Max,
Tele Świat,
Tele Tydzień,
Tina,
To & Owo,
TV 14,
Twist,
Twoje Imperium,
Twój Styl,
Życie na Gorąco.

Radiostacje:
Grupa RMF

 

Portale:
Grupa Interia

Ostatnią wymienioną przeze mnie (być może nie ostatnią, a do której dotarłem) jest Hubert Burda Media – polska filia niemieckiego holdingu Hubert Burda Media Holding GmbH & Co. KG. Pod koniec 2013 roku przejął on inną polską filię niemieckiego holdingu, wraz z paroma wydawanymi w Polsce tytułami, Gruner+Jahr Polska. Tytułu Hubert Burda Media to:

Chip,
Claudia,
Coaching
Elle,
Focus Historia,
Gala,
Glamour,
Horoskop,
InStyle,
National Geographic Traveler,
National Geographic.

Autor: 
Z.B./dekoncentracja
Źródło: 

wykop/plportal.pl

video: 

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.

Reklama