Rusza Polonus Partner – mocna konkurencja dla FlixBusa pod auspicjami rządu. Czeka nas cenowa wojna?

Reklama

Państwowy PKS Polonus rzuca rękawicę FlixBusowi i zaczyna konsolidować branżę – na początek pod wspólnym szyldem będzie jeździło 7 przewoźników, ale to dopiero początek. Nowa marka Polonus Partner będzie operowała na 50 liniach krajowych, a flota ma liczyć w sumie 130 autokarów.

We wtorek zainaugurowana została koalicja polskich przewoźników autokarowych Polonus Partner – jej inicjatorem jest państwowy PKS Polonus. Jej celem jest konsolidacja polskich branży autokarowej. Na starcie weszło do niej 7 przewoźników: oprócz Polonusa są to Żak Express z woj. podlaskiego, PKS Elbląg, Contbus i GardenExpress (oba z woj. lubelskiego) oraz Neobus i AlbatrosBus z Podkarpacia. A to podobno nie koniec.

W ramach nowego projektu wszyscy przewoźnicy zachowają pełną autonomię, ale będą ze sobą ściśle współpracować. Jak ta współpraca będzie wyglądała w praktyce? Najbardziej widocznym jej wyrazem jest realizacja kursów łączonych, czyli możliwość przesiadek, które będzie można rezerwować na jednym bilecie. Wystartowała też platforma internetowa PolonusPartner.pl, na której dostępne będą bilety wszystkich partnerów. Wystartuje też program lojalnościowy – 5 proc. wartości każdej transakcji będzie wracało na konto pasażera. Na szczegóły musimy jeszcze zaczekać, ale w komunikacie prasowym Polonusa czytamy, że “zebrane punkty będzie można wymieniać na zniżki lub bezpłatne podróże po kraju”.

Za pomocą platformy będzie można wybrać sobie numerowane miejsce w autokarze (na początku tylko na wybranych kursach, przy połączeniach dłuższych niż 150 kilometrów). Będzie też możliwość bezpłatnej opcji zmiany daty wyjazdu, śledzenia położenia autokaru na mapie internetowej, bezpłatny przewóz dwóch sztuk bagażu o pojemności do 150 litrów i wadze do 25 kg, a także możliwość zakupu biletu z minimum 60-dniowym okresem przedsprzedaży. Bilety będzie można też kupować u kierowcy – płacąc gotówką lub kartą. Linie skupione w ramach Polonusa mają też oferować stałe zniżki: 50 proc. dla dzieci w wieku 0-13 lat, 20 proc. dla uczniów w wieku 13-19 lat, studentów do 26 roku życia oraz dla emerytów.

Polonus Partner chwali się, że na starcie jego oferta to 50 linii przejeżdżających przez 250 miast oraz 130 jednolicie oznakowanych, komfortowych pojazdów.

Według informacji prasowej każdy autokar ma mieć WiFi oraz gniazdka zasilania 230V lub USB, klimatyzację i ogrzewanie, przyciemniane szyby, a także toalety (ale tylko na kursach trwających ponad 3 godziny).

siatka połączeń Polonus Partner

Foto: PKS Polonus

Flixbus startuje z wakacyjnym rozkładem

Także we wtorek Flixbus przedstawił wakacyjny rozkład połączeń i kalendarz rezerwacji, obowiązujący do 6 września. Ceny biletów zaczynają się od 5 PLN na połączeniach krajowych i 25 PLN na międzynarodowych. Jednocześnie przewoźnik ogłosił kilka zupełnie nowych połączeń. Są to m.in. trasy Warszawa-Bydgoszcz (przez Toruń-Ciechocinek-Włocławek-Płock-Lotnisko Modlin), Kraków-Częstochowa, Kraków-Cieszyn i Warszawa-Krynica Morska.

– Proces uzyskiwania zezwoleń na nasz nowy rozkład jazdy jest w toku. Większości z nich oczekujemy z końcem lipca, także trasy z nowej siatki połączeń będą sukcesywnie uruchamiane w kolejnych tygodniach i włączane na bieżąco do sprzedaży – tłumaczy Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska.

Przypomnijmy, że pod koniec ubiegłego roku FlixBus przejął PolskiegoBusa, czyli najpopularniejszego przewoźnika autokarowego w Polsce.

Partnerzy projektu Polonus Partner

Foto: PKS Polonus

Autor: 
fly4free.pl
Źródło: 

fly4free.pl

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.

Reklama